måndag 13 juni 2011

Vikarierande antikvarie

Som ni ser i menyn till höger är numera vår namnlista samt profilbild uppdaterad. Anledningen till detta är att Elsa Röing nu är tjänstledig för att prova på yrket som kommunantikvarie i Falun. Jag som vikarierar för Elsa är Anna Larsdotter. Mitt namn och ansikte (till höger i bild) kanske ni känner igen då jag praktiserade på kulturmiljövårdsavdelningen under våren.

Jag är i Elsas ställe nu kontaktperson för bebyggelse i Bollnäs, Ovanåkers och Söderhamns kommuner. Mitt specialområde är etnologi samt landbygdens bebyggelse.


50 % av min tjänst kommer bland annat bestå av att lära ut byggnadsvård inom projektet Byggnadsvård och sysselsättning. Under det kommande halvåret kommer projektet att pågå ute på ett antal utvalda hembygdsgårdar i södra Hälsingland. Läs mer om våra projekt här:

http://www.lansmuseetgavleborg.se/pages.asp?PageID=115&MenuID=1042

Inga kommentarer: