onsdag 22 september 2010

Tips om byggnadsvård på oväntad plats


Det är väldigt kul att upptäcka att byggnadsvårdande tankar emellanåt sprider sig till forum man tidigare inte trott varit möjliga. Som häromdagen då tidsskriften Uppdraget från HSB låg innanför min ytterdörr när jag kom hem från jobbet. På omslaget ser jag rubriken 60-tal - Hylla miljonprogrammet. Spänd av förväntan bläddrar jag mig fram i tidningen och kommer fram till ett helt uppslag vikt åt ämnet! Det visar sig att HSB gjort inslaget i samarbete med tidsskriften Gård och Torp och här visar man tidstypiska detaljer från miljonprogrammets bebyggelse och inredning. Lätt att ta till sig och kortfattat skrivet. Superbra initiativ! Jag som många gånger har undrat var de byggnadsvårdande tankarna har tagit vägen när det gäller de något större bostadsbolagen blev nu riktigt stolt över att bo hos HSB som är lyhörda för dessa frågor! Hoppas på en fortsättning!

Inga kommentarer: